Print is niet dood.

By 7 april 2015MKB tips, Print
print is niet dood

In tegenstelling tot wat je misschien zou denken – print is niet dood. Verre van zelfs. Een goede authentieke flyer kan je nieuwe klanten opleveren. Zeker voor de kleine, lokale ondernemer. Denk aan een snackbar (woensdag patat dag) of een schoonmaakster die haar diensten aanbied.

Deze ondernemers zijn juist gebaat bij dit soort huis-aan-huis reclame. Mits goed aangepakt. Doe niet mee aan de massale huis-aan-huis flyers waar er wel 30 flyers in 1 pakket zitten. Bij de meeste mensen gaan die flyers gelijk de blauwe bak in. Nee, ik heb het over een flyer die goed past bij jouw bedrijf, die je op een los moment laat bezorgen. Zelf heb je het waarschijnlijk te druk, maar misschien heb je wel een neefje of nichtje dat voor een extra-tje de flyers voor je wil bezorgen.

Enkele tips voor een flyer die scoort:

  • Het oog wil ook wat – een slecht gekopieerd vel met aanbiedingen zal waarschijnlijk geen indruk zal maken. Maak gebruik van foto’s die tot de verbeelding spreken.
  • Zorg voor herkenbaarheid van je bedrijf, maak goed gebruik van je huisstijl en logo.
  • Wat wilt je overbrengen? Bedenk voor wie je flyer bedoeld is en hoe je wilt overkomen. Een flyer voor jongeren vraagt om een andere aanpak dan een folder voor senioren.
  • Als je actie hebt, verbind hier dan een einddatum aan. Zo spoor je mensen aan aan tot actie.
  • Je kan ook klein beginnen. Bestel 500 flyers en bezorg die in je eigen wijk en zie wat het je oplevert.
  • Heb je een website en gebruik je ook Facebook, Twitter en Linkedin? Zet dan op al deze kanalen je reclame. Dit heeft een versterkend effect.
Frank Suyker

Author Frank Suyker

More posts by Frank Suyker

Leave a Reply