Lijkt jouw website op elk ander huis in de straat?

opvallend webdesign is als een geel huis

Zelf woon in ik het nieuwbouw deel van de Bomenwijk in Delft. Gloednieuwe woningen, maar bijna allemaal identiek. Het is gebouwd met dezelfde algemene vorm en stijl in gedachten.

Toen ik op een middag de buurt in reed, deed de rij van bijna identieke huizen mij denken aan alle bijna identieke websites die er bestaan. Een site kan een witte achtergrond hebben, een roze bloem of een extra zijbalk, maar het ziet er veel meer uit als een witte achtergrond met een blauwe wolk en slechts een zijblk.

En dat is prima. Echt. Als je maar een beetje anders bent dan je concurrentie, trek je mensen die van roze bloemen houden. Je hebt erin geslaagd.

Aan de andere kant, vertrouwen op die kleine verschillen, om op te vallen ​​in een markt, er is een kans dat je niet veel zal verkopen.

Stel je krijg een vriend op bezoek, hoe vind die jouw huis, behalve door het huisnummer. “De huizen lijken allemaal hetzelfde,” zei je vriend. “Alleen de manier waarop ik je huis kon vinden was doordat ik je auto herkende.”

Wat als je je huis knal geel zou verven? 

Sommige mensen vinden die kleur leuk (en fris). Sommigen vinden het niets (het is behoorlijk gek.) Maar of ze van je huis kleur houden of niet, dat maakt niet uit. Wat van belang is, is dat iedereen dat gele huis opmerkt, omdat het anders is. En niemand vergeet het. Mensen zullen het zelfs gebruiken als referentiepunt om aanwijzingen te geven. “Na het gele huis sla je links af”.

Al deze beeldspraak over huizen komt op één ding neer: als jij wilt dat klanten je opmerken, dan moet jouw bedrijf en jouw website op het web staan, net zoals dat gele huis in de straat staat.

Jouw bedrijf moet er anders uitzien. Jouw uitstraling moet onvergetelijk en opmerkelijk zijn. Jouw website moet opvallend, helder, prachtig en vol wauw zijn.

Stel je eens voor. Stel je voor wat je zou kunnen bereiken als jouw website de opvallendste website op het web was. Als het prachtig en onvergetelijk was. Als het ogen en opmerkingen en aandacht trekt. Als het uitkwam als anders, geloofwaardig, beter.

Stel je voor de resultaten die je zou krijgen…

Het is immers logisch. De manier waarop mensen je waarnemen, ligt in directe verhouding met je resultaten en succes. En als bezoekers denken dat jouw website onduidelijk, subtiel of niets bijzonders is … ja, dat zijn de resultaten die je krijgt.

Is dat wat je wil?

 

Leave a Reply