Micro-momenten beslissend voor aankoop

micro momenten aankoop

Het winkelen gaat 24 uur per dag door. Er zijn vele, kleine momenten per dag waarop we instinctief op onze mobieltjes kijken. Of ze nu op de parkeerplaats staan, in een winkel of wachten op de bus, mensen gebruiken hun telefoon om ze te helpen bij hun koopkeuze. Deze ik-wil-nu kopen momenten zijn kritisch voor bedrijven. Pak jij deze micro-momenten?

Er zijn honderden van deze momenten per dag, wanneer we aankoopbeslissingen maken (Wat is de beste keuze? Kan ik dit betalen? Is het het waard?) Het is belangrijk om op deze momenten in te spelen, vooral op mobiel. Want 93% van de mensen die hun mobiel gebruiken voor onderzoek, doen daarna een aankoop.

Wat ze online vinden beinvloed hun aankoop tot op het laatste moment. na het lezen van online info heeft 1 op de 4 zijn gedachten veranderd, net voor de aankoop gedaan werd.

Vergeet video hierbij niet. Er is een explosieve groei in het aantal review video’s op YouTube. Er zijn meer dan 1 miljoen YoUTube kanalen met product reviews, waarbij mensen hun mening geven over een hele brede range aan producten – van elektronica tot aan auto’s. Een variant is ook de “sneaker pickup” video, waarbij sneaker fans hun nieuwste sneakers tonen. of video’s waarin mensen tonen wat ze net gekocht hebben (“Haul” video’s).

Hoe pak jij nu die micro-momenten?
1. Identificeer de momenten: praat met je bezoekers in de winkel, of doe een survey, zoek online. achterhaal hoe ze hun aankoopbeslissing maken

2. Wees aanwezig in die momenten. Zorg dat je op alle mogelijke kanalen aanwezig bent (video, social media, banners).

3. Wees relevant. Kijk naar de vragen die consumenten stellen, de woorden die ze gebruiken, en bied nuttige antwoorden.

4. Maak het makkelijk om de aankoop te doen. De stap van onderzoek naar aankoop moet zo makkelijk mogelijk zijn.

5. Meet elk moment dat er toe doet. Met mobiel is het pad tot aan de aankoop wat meer versplintert. Probeer zoveel mogelijk te meten (hoeveel bezoekers in je winkel, hoeveel online, etc)

Bron: I-Want-to-Buy Moments: How Mobile Has Reshaped the Purchase Journey

Leave a Reply