Starten met een sterke bedrijfsnaam? Gelijk de perfecte indruk? Dat kan!

Je staat natuurlijk te springen om te starten met je bedrijf. Er is alleen 1 uitdaging: de perfecte bedrijfsnaam kiezen. Je zoekt een naam die blijft hangen, duidelijk is, die de fantasie prikkelt, maar ook professionaliteit uitstraalt. Heb je hulp nodig? DinD helpt je graag.

DinD bied een workshop aan, waarin we jouw bedrijfsnaam bedenken. En je krijgt er een domeinnaam bij cadeau (.nl, .com of misschien zelfs een exotische extensie).

Dit is een 1:1, interactieve workshop. Een sessie van 1,5 tot 2 uur, met opvolging.

Inhoud van de workshop

Een bedrijfsnaam bedenken is niet eenvoudig. Het is een proces dat je doorloopt en dat start met wat huiswerk! Dit is een brainstorm waarin werkelijk alles mag. Niks is te gek. Het filteren komt later.

1. Huiswerk

Probeer minimaal 15 – 20 namen op papier te krijgen. Overleg met je partner, vrienden, familie, etc.

2. Interactieve Workshop

In de workshop gaan we aan de slag met het huiswerk als eerste input. We gaan samen brainstormen, filteren en uiteindelijk hou je 1 of meerdere namen over. Die moet je even op je laten inwerken, voorleggen aan anderen. En dan kom je bij DinD terug met je keuze.

Check, check, dubbelcheck.

Heb je eenmaal een goede naam gekozen, dan zijn er nog een aantal checks die uitgevoerd moeten worden.

Past de taal? Een Engelse bedrijfsnaam kan de plank misslaan bij Nederlandse (of Belgische) klanten. Humor werkt trouwens zelden.

DinD kijkt of de gekozen bedrijfsnaam als domeinnaam beschikbaar is. En niet alleen de .nl, maar internationaal. Wel zo handig als je internationale ambities hebt.

En we kijken bij de KVK of de naam niet al bestaat. Je naam moet natuurlijk wel uniek zijn.

Prijs

De workshop is 249. Dit is de prijs voor de bedrijfsnaam van een eenmanszaak. Hiermee heb je straks een naam waarmee je jaren vooruit kan.

Wil je een groter bedrijf starten (MKB)? Dan is het 499.

Wil je gelijk door DinD je logo laten ontwerpen? Dat kan! Na het bedenken van de perfecte bedrijfsnaam, gaat DinD voor jouw logo ontwerp aan de slag. Neem contact op voor de speciale prijs die we hiervoor rekenen.

Diensten: naamgeving, naamcreatie, naamarchitectuur, branding, merkidentiteit.

Tips

Enkele tips om je alvast op weg te helpen:

1. Generieke namen zijn de vijand
Voorbeeld: Jessica’s bloemenwinkel. Deze naam vergeten mensen snel.

2. Namen inspireren mensen of niet.
Je kan niet iedereen aanspreken. Denk aan wie je doelgroep is. Zij moeten je naam goed vinden.

3. Creativiteit is niet het doel. Meeslepend en beklijvend wel.

4. Fris. Het voelt nieuw aan voor je. Het verpakt het oude in het nieuwe. En iedereen houdt van nieuw.

5. Aansprekend.
Je klanten willen bij het horen van de naam jouw product gelijk willen.

6. Je moet in de naam kunnen groeien. Beperk je zelf niet teveel.
Voorbeeld: Anders Zilver. Wat als je na 1 jaar ook goud wil gaan verkopen?