Hoe zorg je ervoor dat jouw Facebook pagina opvalt?

By 16 november 2018 Facebook

Een vraag die ik veel gesteld krijg is ‘Hoe zorg ik dat mijn pagina opvalt en meer likes krijgt?’.

Wat zo’n simpele vraag lijkt, is zelden het geval. In een wereld waar mensen onmiddellijk resultaten verwachten, is mijn antwoord `je moet weten dat goede dingen tijd kosten’. Vandaag bespreken we de elementen die jouw pagina geweldig maken en dat kan al met een klein budget.

Op Facebook een eigen community opbouwen kost echt tijd. Je moet beginnen met het bouwen van een solide fundering, het delen van kwaliteitsinhoud en dagelijks boeien om een ​​prachtige pagina te maken.

Likes krijgen is echter niet waar het allemaal om draait. Je moet nooit likes kopen, zelfs als mensen een service aanbieden om het voor je te doen. Je zou je ideale klanten niet hoeven te kopen, je zou ze natuurlijk moeten aantrekken met alles wat je doet.

Je wil kwaliteits-likes krijgen, die steeds terugkomen en keer op keer uw pagina bezoeken. Degenen die echt geïnteresseerd zijn en betrokken zijn bij wat je doet. Potentiële klanten en klanten, die na 5-6 contactmomenten voldoende vertrouwen in je hebben en zelfs jouw producten en diensten gaan kopen.

Laten we dus het antwoord op die veelgestelde vraag uiteenzetten en beginnen met twee manieren om zowel op te vallen, als om meer likes te krijgen.

Hoe maak ik mijn Facebook pagina opvallend?

Het antwoord op deze vraag ligt in hoeveel belang je hecht aan branding en het lijkt alsof je een miljoen dollar waard bent. Als je een budget hebt om mee te werken, kun je een aantrekkelijke en effectieve pagina maken die voor relatief weinig is ontworpen.

Als je geen cent te missen hebt of van nature sceptisch bent over investeren in het Facebook-platform, dan zijn er nog wel wat opties voor het maken van gratis Do-It-Yourself-afbeeldingen.

Nu zijn er zijn twee hoofdelementen waar je je op kunt concentreren, dit zijn de must haves.

1. Facebookpagina-afbeelding

Ik verwijs naar de afbeelding aan de bovenkant, die je op elke pagina ziet. Dit jouw kans om jouw bedrijf te presenteren.

Je zou verbaasd zijn hoeveel mensen hier gewoon een foto hebben, of een logo, volledig de gelegenheid verspilt om mensen een reden te geven om te weten op welke pagina ze staan ​​en te onthouden waarom ze daar zijn.

Geef ze een reden om rond te blijven hangen.
Je zou ze minstens één overtuigende reden moeten bieden om je pagina leuk te vinden. De ‘wat is het voor mij?’, welke waarde heeft je pagina voor je bezoeker. Mensen ontvangen verschillende pagina-uitnodigingen per dag en met de honderdduizenden pagina’s die er zijn, moet je mensen laten weten waarom ze je leuker vinden dan iemand anders.

Enkele voorbeelden zijn:

`Like ons voor directe updates over de populairste trends op sociale media’
`Like ons voor speciale Facebook aanbiedingen op onze nieuwste sieradenontwerpen ‘
`Like ons voor het laatste nieuws over smartphone-apps voor jouw bedrijf ‘
‘Vind ons leuk om toegang te krijgen tot een dagelijkse artikel over..’

Maak het een extensie van jouw website

Een Facebook-pagina is als een gratis minisite, dus denk aan de bestemmingspagina als de startpagina. Het is uw kans om de aandacht van de bezoeker te trekken in vier seconden (of minder) met jouw unieke verhaal – wat je doet, waarom dat ertoe doet en wie er om moet geven.

Toon een geweldige foto, of een creatief beeld dat samenvat wat je doet.

Maak het bruikbaar

Het mooie van een Facebook pagina is dat je deze dynamisch kunt maken zoals jouw website. Je zou een klikbare link moeten hebben om jouw website te bezoeken. Ook kun je de belangrijkste sociale medialinks zoals Twitter of uw YouTube-kanaal presenteren, als dat een belangrijk onderdeel is van uw online marketingstrategie.

De Redbull Art of Flight Landing-pagina hieronder is een goed voorbeeld van hoe dit kan worden gedaan met een link naar hun website, een ingesloten YouTube-video en de gekoppelde Twitter-feed. Terwijl je daar bent, bekijk ook hun andere tabbladen die laten zien u dat u landingslabels om verschillende redenen kunt scheiden.

Onthul jezelf

Je hebt waarschijnlijk met die pagina’s te maken gehad dat wanneer je het leuk vindt, het meer informatie aan je onthult, of het onthult een andere pagina waar je actie kunt ondernemen – ook vaak een fanpagegateway genoemd.

Maak boeiende competities en aanbiedingen

Wie houdt er niet van een goede deal, speciale aanbieding of een leuke wedstrijd? Er is echt geen betere manier om buzz en engagement te creëren door je likes te verleiden met dit soort activiteiten. Terwijl je voorzichtig wilt zijn met het naleven van de Facebook-promotierichtlijnen, kun je natuurlijk een wedstrijd gebruiken om mensen te interesseren voor wat je doet. Dit is vaak een goede manier om een ​​pagina te starten of meer buzz te krijgen terwijl je het probeert te laten groeien. Verschillende bedrijven gebruiken dit maandelijks, waardoor de concurrentievoorwaarden worden gewijzigd, zodat mensen blijven terugkomen voor meer.

Onthoud dat mensen je pagina niet leuk mogen vinden om mee te doen aan een wedstrijd.

Dat is waar promotieplatforms komen om te spelen. Ze maken je leven gemakkelijker als het gaat om het uitvoeren van een promotie of wedstrijd, omdat ze ervoor zorgen dat wat je doet voldoet aan de algemene voorwaarden van Facebook, zodat je gewoon door kunt gaan met het maken van een goede campagne. Hier zijn twee opties om mee te beginnen:

Strutta
Je kan een wedstrijd of loterij maken met de flexibele bouwer en ontwerpopties van Strutta. Je kan dit uitvoeren vanaf een Facebook-tabblad op uw pagina, zodat het er super professioneel uitziet of als een microsite – of beide. Je kunt zelfs je eigen aangepaste wedstrijdsite of -toepassing bouwen op het Strutta-platform. Je kan aan de slag vanaf $250.

struttaStrutta heeft een eenvoudig, stapsgewijs, setup-proces, waar ze je doorheen laten lopen. Je kunt jouw promotie aanpassen door een keuze te maken uit een verscheidenheid aan wedstrijdmodellen, meerdere mediatypen (video, foto, audio en/of tekst), het stemmen en opties beoordelen, en eenvoudig aangepaste enquêtevragen toevoegen om gegevens te verzamelen. Bovendien is het volledig geïntegreerd met delen op Twitter, InstaGram en Facebook, wat betekent dat je competitie nog meer ‘deelbaar’ is.

In een recente lancering op een gloednieuwe Facebook-pagina voor een groep damesondernemers hebben ze meer dan 12.000 views verzameld met hun `Win een €5K Bedrijfs Startup Pakket’. Ze kregen 72 inzendingen binnen 1 week. Belangrijker nog, als resultaat van het uitvoeren van deze promotie kregen we meer dan 1700 ‘likes’ van onze wedstrijdpagina die mensen leuk moesten vinden voordat ze konden deelnemen of stemmen. Het eindresultaat was 1200 likes in iets meer dan 3 weken.

Maak gebruik van aanbiedingen
Via een aparte tab bied je deals aan je potentiële klanten aan.

Het maken van aanbiedingen is eenvoudig. Geef jouw aanbiedingen een afbeelding, titel, teasertekst, beschrijving en begin- / einddatum om uw fans te helpen verleiden.

Facebook aanbieding maken

Facebook aanbieding makenAfhankelijk van jouw bedrijf kan het heel goed werken voor jouw pagina en zorgt voor meer betrokkenheid.

Mocht je hulp nodig hebben met het laten opvallen van jouw Facebook pagina, chroom dat niet om vrijblijvend contact op te nemen.

Leave a Reply