5 redenen waarom jouw onderneming goed ontwerp nodig heeft

goed ontwerp voor bedrijven

Je zal elke dag alles geven om jouw bedrijf te ontwikkelen tot een goede onderneming. Als ondernemers draag je veel verschillende petten – marketing, verkoop, boekhouding en financiën. Met al die ballen tegelijk in de lucht, wie heeft er dan nog tijd om zich te concentreren op design?

Als jouw bedrijf nog niet het geld binnen brengt dat je nodig hebt, waarom zou je dan tijd besteden aan het mooier maken ervan?

Goed design is naar mijn mening veel meer dan de kers op de top van de taart. Design helpt kleine bedrijven met van alles: het verkrijgen van het vertrouwen van potentiële klanten, om je bedrijf te onderscheiden van de concurrentie, het aantrekken van nieuwe werknemers en zelfs het opbouwen van financiële waarde.

Ontwerp kan het verschil maken. Als je het toelaat.

Laten we eens kijken naar een paar manieren waarop ontwerpen van invloed kunnen zijn op verschillende gebieden van een kleine onderneming.

Branding: Goede ontwerpen inspireren vertrouwen

Er is een gezegde: Kleed je voor de baan die je wilt, niet de baan die je hebt.

Amateur ontwerpen beschadigen het vertrouwen van je klant in jou. Laat me je dit vragen, bij welk bedrijf zou je zelf jouw geld uitgeven?

Goed vs slecht ontwerp tandartsZoals je ziet – zelfs tandartsen hebben een goed ontwerp nodig.

Je moet elke afbeelding overwegen die je wilt gebruiken als je een blijvende impact wil achterlaten bij iedereen (klanten, partners, investeerders). Wat je ook kiest, het beeld van het bedrijf zou moeten uitstralen wat absoluut het beste voor het bedrijf zou zijn.

Dit betekent niet alleen het gebruik van een bepaald kleurenschema of het kopiëren van populaire trends, maar ook alle punten waar een gebruiker in contact komt met jouw bedrijf: de website, verpakking, pand, brief, email, etc.

Gebruikers en potentiële klanten reageren op subtiel, kwalitatief hoogwaardig design door er in mee te gaan. Ze bouwen hiermee vertrouwen op. Met de juiste wijzigingen in je uitstraling en je zal gegarandeerd voordelen zien.

Conversie: goed ontwerp zorgt voor een goede eerste indruk

Eerste indrukken zijn bepalend. En dit is in de wereld van zaken extreem belangrijk. Een slechte eerste indruk kan zeer kostbaar zijn om te overwinnen.

Een goed ontwerp houdt de aandacht vast van een gebruiker die op je site komt. Denk aan Airbnb. Dit bedrijf heeft een uniek, samenhangend design.

airbnb design

Airbnb geeft een consistente gebruikerservaring door een professionele fotograaf aan hun gastheren te verstrekken. Bespaar jezelf tijd en geld en doe het de eerste keer goed.

Marketing: Goed ontwerp onderscheid je van de concurrentie

Nederigheid is een grappig ding. Veel bedrijven schuiven een goed ontwerp ter zijde omdat ze zich te veel buiten de norm zou zijn. Maar daardoor vervagen ze in de vergetelheid. Verloren in de menigte.

Alles wat je kunt doen, maakt jezelf meer gedenkwaardig en is meer dan alleen belangrijk. Het is cruciaal.

Mensen hebben steeds minder tijd om te vergelijken en te kiezen tussen bedrijven die allemaal dezelfde ontwerptendensen volgen.  Iedereen kopieert elkaar, om maar veilig te spelen.

Sta op en ontwikkel een uniek beeld voor jouw bedrijf. Geef mensen iets om over te praten, en geef ze een reden om jouw bedrijf aan te bevelen aan andere mensen, gebaseerd op alleen jouw boeiende ontwerp. Wees niet bang om te onderscheiden en te groeien.

Verkoop: Goed ontwerp helpt u te verkopen zonder salesy te zijn

Naast alles wat ik al heb genoemd, maakt design verwijzingen ook makkelijker.

Nieuwe klanten zijn de levenslijn van een klein bedrijf, en hoe meer je er hebt, des te meer zal je groeien. Een goed ontwerp maakt je onvergetelijk, zonder dat je jouw bericht door de strot duwt.

Behalve nieuwe klanten, helpt design je van eenmalige klanten gebruikers te maken. Goed ontworpen e-mails, bestemmingspagina’s en zelfs advertenties kunnen het verschil zijn tussen iemand die terugkomt naar jou of in het vervolg voor een concurrent kiezen.

HR: Goed ontwerp trekt gelijkgestemde medewerkers aan

De mensen die je inhuurt, zijn jouw grootste asset. En ontwerp kan ervoor zorgen dat je de beste mogelijke kandidaten aantrekt. Goed design is voor potentiële werknemers een teken van kwaliteit.

Het aannemen van medewerkers met een gedeelde visie voor jouw bedrijf makkelijker als ze genieten van jouw merk.  Zodra mensen zijn ingehuurd, helpt deze verbinding om de omzet te verbeteren. Meer betrokken werknemers betekent minder vervangingen.

Dit is nog belangrijker voor kleine bedrijven, omdat het verkopen van de visie van het bedrijf helpt om een ​​passend personeel te krijgen.

 

Naar een artikel van crew.co

Frank Suyker

Author Frank Suyker

More posts by Frank Suyker

Leave a Reply